6 november, 2011

November och snart är det första advent och jag längtar överjordiskt mycket till december.

Annars så har tiden spenderats tentaskrivande, ikeabesök, blodgivande, nytt PBL, familjetid och ja, lite mys såhär på helgen. Igår var vi inne i city, hemma skulle man säga att man var på stan, men här säger man i city, inte riktigt van vid det. Hur som helst, vi var inne i city och kikade på lite olika saker, åt lunch, drack kaffe och tog det väldigt lugnt, hur skönt som helst! Men bäst av allt var att man har börjat med julsakerna nu! Åh, jag blev så himla glad när vi var på teavdelningen på NK när jag såg att flera olika sorters julte fanns att jag var tvunngen att köpa lite glöggte! Så mysigt!

Och ännu bättre idag, när vi var och storhandlade inför veckan så hade ICA satt upp HUR MYCKET julpynt som helst! Blev så glad när jag såg det, och ännu gladare blev jag när jag såg att de hade extrapris på de allra bästa köpes pepparkakorna! Min dag är gjord!!

Så nu gör det ingen alls att jag måste städa toaletten och tvätta, jag har pepparkakor! Plus att mami och papi kommer att laga middag ikväll, det är första när jag flyttat hemifrån som jag verkligen, verkligen uppskattar när någon lagar mat åt en, tvättar och stryker och handlar åt en. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0