Ännu en onsdag.

Skolan innehöll på ett ungefär att arbeta med beskrivande statistik och excel, dricka kaffe och äta frukt, plus att få arbetsuppgiften för morgondagen som ska utföras (hör och häpna) utanför datorsalen. Happy life! Men efter skolan begav sig jag och några kursare till blodcentralen för att bli blodgivare!

Jag har funderat på det ett tag, men nu kom jag äntligen till skott, så jag har fyllt i min första hälsodeklaration, tagit blodtryck och lämnat blodprov plus att vi bokat in tiden för första blodgivningstillfället (förutsatt att det inte är något som är tokigt med mina järnvärden eller något liknande), och det blev dagen efter tentan, perfekt. Fast det här med blodgivning kanske inte är så smart med tanke på att jag är rädd för både blod och sprutor, men jag tänkte såhär: om jag någon gång behöver blod så vill jag att det ska finnas och om jag vill att det ska finnas för mig så måste jag också göra så att det finns för någon annan. Man kan inte bara förvänta sig att man bara ska få, utan man måste också ge!

Fast nu ska jag finnas för mig själv, någon måste laga middag, min finaste (och sen ungefär två månader tillbaka sambo) är inte hemma än, så det får bli jag som ordnar det. Så blomkål here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0